IBLIS     1
25909

Hari ini ku berbuat dosa
Hari ini hati lemah
Hari ini tanpa kekuatanMu
Jiwa ini lemah
Jiwa ini murah
Tak berharga

Semua milikMu
Semua kuasaMu
Semua takberarti tanpa pertolonganMu
Semua mengharap kekuatanMu
Agar kudapat menendang
Iblis-uiblis jalang
Mengangkang dihatiku

Tuhan
Aku sepenuh jiwa
Dan ragaini
Punyamu saj
Yang datang bersih
Relakah jika ku kembalikan kotor
Aku tak kuasa jika dibasuh dengan
apiMu Tuhan
ku tak kuasa jika disucikan dengan
Azabmu Tuhan
Kuasamu juga yang mampu
Mensucikan jiwa
Hanya ampunanMu
Melumat dosa-dosa

Aku lemah
Jatuh bangun
Dikau kuat
Senantiasa membimbing jangan tinggalkan aku sedetikpun
Berarti lumat hancur lebur

Hari ini aku berdosa lagi
Menangis saja tidak cukup
  
Menyesal saja
Tidak perlu
Hanya kekuatanMu
Dan anugerah hidayahMu
Membelenggu hati
Agar tetap teguh

Aku berdosa lagi
Jatuh bangun
Dalam buaian iblis
Aku luka tersayat-sayat
Susah sungguh
Engkau kuasa
Berikan kuasaMu
Agar ku mampu
Mengusai hatiku
Yang jalang
Kotor dan berdebu

Tuhanku
Hanya kesucianmu
Yang dapat melunturkan
Kekotoran jiwaku
Hanya ampunanmu
Lumatkan dosaku
Aku lemah
Aku lemah
Aku lemah
Sungguh sungguh
Lemah
Aku takmampu
Sungguh
Sungguh
Tak mampu
Aku tak berdaya
Sungguh
Sungguh tak berdaya
Hina
Sungguh
Sungguh
Hina
Tanpa pertolonganMu yaAllah..

  
IBLIS 2
25909

Dia bangun
Diantara tidur kita
Dia bangun
Diantara bangun kita
Dia sibuk
Diantara kesibukan kita
Dia sibuk
Diantara istirahat kita
Dia bangun
Diantara lengah
Dan waspada kita

Iblis
Kapan saja
Dimana saja
Dia dihati kita di urat-urat nadi kita
Di aliran darah kita
Dikerongkongan
Dan dihembusan nafas kita
Dia tak pernah tidur
Tak pernah lelah
Tiada putus asa
Laillah haillalah
Aku remuk dan kalah
Tanpa pertolonganMu.
  
BLIS   3
25909 
Hari ini
Dia sangat cantik
Dan mempesona
Seperti bidadari-bidadari sorga
Suaranya merdu
Buat kita rindu
Kulitnya halus
Buat kita mampus
Sentuhanya hangat
Buat kita terpanggang
Sempurna
Memuaskan
Hawa nafsu
Pantas aku trgelincir
Palsu!!!!!!!
Palsu!!!!!!!
Sesal kemudian tiada berguna


IBLIS  4
25909 

Gemerlap menyilaukan mata
Dunia dan seisinya
Kemewahan dan kemegahan
Pangkat dan kedudukan
Nafsu dan angkara
Dicintai
Dinikmati
Gemerlap menyilaukan mata
Palsu
Buta!!!!!!!!!


IBLIS  5
25909

Hidup aku !!
Hidup aku!!
Hidup aku!!
Pujian semanis madu
Sanjungan bertalu-talu
Lupa diri
Sombong
Sampai nafas di kerongkong
Sebelum masuk kubur.
Hancur!




Komentar

Postingan populer dari blog ini

SUKA DUKA JIWA

Bunga Kemuning